مدیریت زمان و لیدرشیپ در نتورک مارکتینگ

Network-marketing-with-maria-3daysseminar (1)

يكي از مهمترين نكات نتورك ماركتينگ كه ميتونه یه كم بيرحمانه بنظر بياد و كمتر در موردش صحبت شده اين هست كه بدونين بهترين كمپاني ها بخصوص در نتورك ماركتينگ بهترين فرهنگها رو دارن، اونا فرهنگ خانواده سازی رو تو شرکتشون به وجود آوردن و براي اونا اولويت اول انسانها هستن از جمله كارمنداشون، تيمها و مشتريهاشون. و اين فوق العادست.
اما به خاطر داشته باشین تو این تجارت تفاوتي بين خانواده و تيم ورزشي وجود داره. تیم نتورك ماركتينگ شما بيشتر شبيه به یک تيم ورزشي هستش.

در یک خانواده شما نميتونين كسي رو اخراج كنيد، (در نتورک مارکتینگ هم همینطور). در خانواده بدون در نظر گرفتن رفتار و برخوردهاي اعضای خانواده، شما اونا رو دوست دارين و وقتتون رو با اونا میگذرونین. شما نمیتونین يك بچه بي ادب و بي توجه رو ترك كنين. بايد زمان بگذارین و صبور باشین تا اون بچه به بلوغ فکری و رفتاري برسه. در نتورك ماركتينگ بايد یاد بگیرین كه افراد رو تو دسته های مختلف قرار بدین تا بتونين زمان وانرژي خودتون رو در ارتباط با اونا مديريت كنین.
شما بايد ياد بگيرين تا تفاوت سه دسته ۱) افراد وابسته، ۲)افرادي كه ميخوان موفق بشن و ۳)افرادي كه لايق رشد هستن رو تشخيص بدين. این دسته بندی فرق بين خانواده سازي و تيمِ بازي ساختن هستش.

افراد وابسته همه زمان و انرژي و توجه شما رو ميخوان. اگه بهشون فرصت بدین تمام وقت شما رو می گیرن.

افرادي كه ميخوان موفق بشن گروهي هستن كه خواسته ها و آرزوهای زیادی دارن، مثلا میگن من میخوام کلی پول در بیارم و… اما اونا فقط راجع به خواسته هاشون حرف میزنن ولي تمرکزی روشون ندارن و اقدامی نمیکنن.

افراد لايق كساني هستند كه همه تمركز و تلاششون رو میذارن رو خواسته هاشون و قبل از حرف زدن اجرا ميكنن، اين گروه سوم كساني هستن كه بايد بيشتر زمان و انرژيتون رو بهشون اختصاص بدین.

در يك تيم ورزشي اگر يك نفر تلاش نكنه، کم کاری کنه، تو تمرینات شرکت نکنه معمولا از تیم اخراج میشه يا به عبارتي از مسير بازي خارج ميشه. بله، ممكنه اين خیلی بي رحمانه به نظر برسه ولي اين ذات بازي هستش. پس شما در حالي كه از همه حمايت ميكنين و همه رو دوست دارین، باید زمانی که میخواین واسه اونا بذارین رو اولویت بندی کنین تا بتونین تا جایی که ممکنه یک لیدر تاثیرگذار باشین. (در واقع بیشتر وققتون رو بذارین واسه اونایی که لیاقت دارن، یعنی تلاش میکنن، زحمت میکشن، خریدشون رو میزنن، تو آموزشها شرکت میکنن و…)

اگر زمانتون رو اولویت بندی نکنین بالاخره به یک آتشنشان تبدیل میشین. یک آتشنشان فقط از یک محل میره به محل دیگه واسه اینکه آتش رو خاموش کنه.
بجاي اينكه آتش نشان باشيد آرشیتکست (معمار) باشيد و از قبل طراحي كنيد كه میخواین كجا بيشترين زمان و انرژيتون رو صرف كنين.
٨٥ درصد زمانتون رو با ١٥ درصد بگذرونین و اون ١٥ درصد بهترين ليدرهايي هستن كه به جای اینکه فقط حرف بزنن خودشون تمام كارهاشون رو انجام ميدن.
بهترينهاي دنيا در تجارت، ٩٥ درصد زمانشان رو با ٥ درصد از افراد تاثيرگذارشون ميذارن. (یعنی زمانی که تیمتون خیلی بزرگ شد باید 95 درصد تیمتون رو دوست داشته باشین و وقتتون رو بذارین واسه اون پنج درصد)

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *